ســخــن شــیــعــه

به وبگاه عقیدتی سخن شیعہ خوش آمدید...

ســخــن شــیــعــه

به وبگاه عقیدتی سخن شیعہ خوش آمدید...

ســخــن شــیــعــه
طبقه بندی موضوعی

از جمله مظلومیت های اول مظلوم عالم امیرالمومنین علیه السلام این بود که مخالفان و دشمنان اهل بیت علیهم السلام هر حدیثی را که رسول خدا(ص) در فضل و مقام اهل بیت علیهم السلام فرموده بودند نادیده گرفته و یا مثل آن احادیث را برای دشمنان اهل بیت علیهم السلام جعل می کردند و بعضا آن احادیث را از بین برده و سوزانده اند اخیرا یکی از جوجه وهابی ها طی ادعایی مضحک (قسیم النار) بودن امیرالمومنین علیه السلام را زیر سوال برده و افاضه فرموده هر کس چنین بگوید یقینا کفر گفته، ما در این مطلب به این جوجه وهابی نشان می دهیم که علاوه بر وجود روایت صحیح در این باب، احمد بن حنبل نیز امیرالمومنین علیه السلام را قسیم النار می دانسته است، چنان که "ابی بکر الخلال" از علمای بزرگ اهل سنت در کتاب "السنة" خود می نویسد:



وَأَخْبَرَنِی مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ، قَالَ: ثَنَا مُهَنَّى، قَالَ: سَأَلْتُ أَحْمَدَ، قُلْتُ: حَدَّثَنِی خَالِدُ بْنُ خِدَاشٍ، قَالَ: قَالَ سَلَّامٌ: وَأَخْبَرَنِی مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ، قَالَ: ثَنَا یَحْیَى، قَالَ: سَمِعْتُ خَالِدَ بْنَ خِدَاشٍ، قَالَ: جَاءَ سَلَّامُ بْنُ أَبِی مُطِیعٍ إِلَى أَبِی عَوَانَةَ، فَقَالَ: هَاتِ هَذِهِ الْبِدَعَ الَّتِی قَدْ جِئْتَنَا بِهَا مِنَ الْکُوفَةِ، قَالَ: فَأَخْرَجَ إِلَیْهِ أَبُو عَوَانَةَ کُتَبَهُ، فَأَلْقَاهَا فِی التَّنَّورِ، فَسَأَلْتُ خَالِدًا مَا کَانَ فِیهَا؟ قَالَ: حَدِیثُ الْأَعْمَشِ، عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِی الْجَعْدِ، عَنْ ثَوْبَانَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: «اسْتَقِیمُوا لِقُرَیْشٍ» ، وَأَشْبَاهِهِ، قُلْتُ لِخَالِدٍ: وَأَیْشِ؟ قَالَ: حَدِیثُ عَلِیٍّ: «أَنَا قَسِیمُ النَّارِ» ، قُلْتُ لِخَالِدٍ: حَدَّثَکُمْ بِهِ أَبُو عَوَانَةَ، عَنِ الْأَعْمَشِ؟ قَالَ: نَعَمْ



خالد بن خداش می گوید: سلام بن ابی مطیع به نزد ابو عوانه آمد و گفت: این بدعت هایی که از کوفه برایمان آورده ای را بده! ابوعوانه کتابش را به سلام بن ابی مطیع داد و سلام بن ابی مطیع آن را در تنور انداخت! یحیى می گوید: از خالد پرسیدم در کتاب چه بود؟ خالد گفت: حدیث اعمش از سالم بن ابی الجعد از ثوبان از رسول خدا (ص) فرمودند: (امر قریش را استوار می سازید) و مانند آن. به خالد گفتم: دیگر در آن کتاب چه بود؟ گفت: حدیث علی بن أبی طالب که فرمود: من تقسیم کننده آتش جهنم هستم، یحیى می گوید به خالد گفتم: ابوعوانه آن را از اعمش برایتان نقل کرد؟ خالد گفت: بله


السنة.ج3 ص510.ط دار الرایةمحقق کتاب "دکتر عطیة الزهرانی" در مورد سند روایت می نویسد: إسناده صحیح نکته جالب این است که محقق کتاب در مورد حدیث "انا قسیم النار" می نویسد که این روایت را نیافته ام، ما به شما می گوییم: حدیثی که توسط "سلام بن ابی مطیع" سوزانده شده چگونه باید پیدا شود؟اما استدلال احمد بن حنبل!



ابی یعلی حنبلی در کتاب "طبقات الحنابلة" می نویسد:



قال وسمعت مُحَمَّد بْن منصور یقول کنا عند أَحْمَد بْن حَنْبَل فقال: له رجل یا أبا عَبْد اللَّه ما تقول فِی هذا الحدیث الذی یروی أن علیا قَالَ: " أنا قسیم النار " فقال: وما تنکرون من ذا ألیس روینا أَنَّ النَّبِیَّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - قَالَ لعلی: " لا یحبک إلا مؤمن ولا یبغضک إلا منافق " قلنا بلى قَالَ: فأین المؤمن قلنا فِی الجنة قَالَ: وأین المنافق قلنا فِی النار قَالَ: فعلی قسیم النار



محمد بن منصور می گوید: نزد احمد بن حنبل بودیم که مردی به او گفت: چه می گویی درباره این حدیث که از علی علیه السلام روایت شده که من تقسیم کننده جهنم هستم؟ احمدبن حنیل گفت: شما چرا این را انکار می کنید، آیا از رسول خدا(ص) نقل نشده است که به علی علیه السلام فرمود: تو را جز مومن دوست ندارد و جز منافق دشمن نمی دارد؟ گفتند: آری. گفت: مومن کجاست؟ گفتیم: در بهشت، گفت: منافق کجاست؟ گفتیم: در آتش، گفت: پس علی علیه السلام تقسیم کننده آتش (دوزخ) است



طبقات الحنابلة.ج2 ص358.ط مملکة العربیة السعودیةعودیةانصافا احمد بن حنبل استدلال زیبایی در اثبات قسیم النار بودن امیرالمومنین علیه السلام کرده است، آقای وهابی، شیعیان که هیچ، آیا احمد بن حنبل را نیز کافر می دانید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی