ســخــن شــیــعــه

به وبگاه عقیدتی سخن شیعہ خوش آمدید...

ســخــن شــیــعــه

به وبگاه عقیدتی سخن شیعہ خوش آمدید...

ســخــن شــیــعــه
طبقه بندی موضوعی

نزدیکی با کنیز شوهردار در مذهب سقیفه!

پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ

در این گفتار ببینید که چگونه نووی شافعی نردیکی با کنیز شوهر دار را حلال دانسته و می گوید حدی بر صاحب کنیزجاری نمی شود!
یحیى بن شرف نووى شافعى در این باره مى‌نویسد:

ولا حد بمفاخذة ووطء زوجته وأمته فی حیض وصوم وإحرام وکذا أمته المزوجة والمعتدة وکذا مملوکته المحرم ومکره فی الأظهر
براى انجام مفاخذه(مالیدن ران به ران)، نزدیکى با همسر و کنیز در زمان عادت ماهیانه یا در حال روزه و یا احرام، و همچنین نزدیکى با کنیزى که شوهر دارد و یا در زمان نگه ‌داشتن عده است و نیز نزدیکى با کنیزى که ازدواج با او حرام است، حد جارى نمى‌شود.   
النووی الشافعی، محیی الدین أبو زکریا یحیى بن شرف بن مر بن جمعة بن حزام(متوفای676 هـ)، منهاج الطالبین وعمدة المفتین، ج 1، ص132 -دار المعرفة

این فتوا یعنی چه! غیر از این معنا را می دهد که یک کنیز با دو شوهر همبستر می شود! پناه بر خداوند سبحان

اما می بینیم که در مذهب بر حق تشیع نزدیکی با کنیز ملزم به اجرای حد است:
علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن ابن أبی عمیر، عن حماد، عن الحلبی عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فِی رَجُلٍ زَوَّجَ أَمَتَهُ رَجُلًا ثُمَّ وَقَعَ عَلَیْهَا قَالَ یُضْرَبُ الْحَد.
امام صادق «علیه السّلام» در باره مردى که کنیزش را به شوهر داده و سپس با آن کنیز نزدیکى کرده بود، فرمود: او را باید حدّ زد.
الکلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (متوفای328 هـ)، الکافی، ج7،ص196- اسلامیه‏ تهران

الحدیث التاسع و السبعون: صحیح  
ملاذ الأخیار فی فهم تهذیب الأخبار نویسنده : العلامة المجلسی،ج16، ص51

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی