ســخــن شــیــعــه

به وبگاه عقیدتی سخن شیعہ خوش آمدید...

مطالعه و پی آمد بررسی های انجیلی به خوبی نشان می دهد که شاگردان مسیح و حواریون آن حضرت تا چه اندازه به سخنان و تعالیم وی با نظر تردید، بی اعتقادی و دو دلی می نگریستند.
مسیح طبق تعالیم انجیل، مکرر به شاگردان خود گفته بود که پس از گذشت سه روز از شهادتش زنده خواهد شد. این مطلب به قدری روشن و معلوم بود که حتی دشمنان مسیح یعنی یهودیان هم می دانستند که عیسی پس از مرگ، بار دیگر زنده می شود. انجیل متی در این مورد می گوید:

« در فردای آن روز که بعد از تهیه(یعنی پس از شهادت مسیح) بود و روسای کهنه و فریسیان(که همه یهودی بودند) نزد پیلاطس(حاکم) جمع شده، گفتند: ای آقا، ما را یاد است که آن گمراه کننده(عیسی) وقتی که زنده بود گفت بعد از سه روز بر می خیزم، پس بفرما قبر را تا سه روز نگهبانی کنند مبادا شاگردانش در شب آمده او را بدزدند و به مردم گویند که از مردگان برخاسته است و گمراهی آخر از اول بدتر شود»
انجیل متی، جمله63-66

آری این داستان از قول عیسی تا این اندازه مشهود بود که حتی دشمنان وی و بزرگان یهود نیز از آن با اطلاع بودند، ولی شاگردان مسیح به گفته او ایمان نداشتند و این گزارش عیسی را واقعی نپنداشتند. هنگامی که مریم مجدلیه(بنا به گفته انجیل و عقیده مسیحیان) به شاگردان مسیح خبر داد که مسیح از قبر می خیزد کمترین عکس العملی که از باور به این حقیقت نشئت گرفته، از ایشان بروز نیافت.
"انجیل مرقس" این داستان را بدین گونه توضیح می دهد:

«و صبح گاهان روز اول هفته چون برخاسته بود نخستین بار به مریم مجدلیه که از او هفت دیو بیرون کرده بود، ظاهر شد و او رفته اصحاب او را که گریه و ماتم می کردند خبر داد و ایشان چون شنیدند که زنده گشته و بدو ظاهر شده بود، باور نکردند و بعد از آن به صورت دیگر به دو نفر از ایشان هنگامی که به دهات می رفتند هویدا گردید. ایشان رفته دیگران را هم خبر دادند، لیکن ایشان را نیز تصدیق ننمودند. و بعد از آن بدان یازده، هنگامی که به غذا نشسته بودند ظاهر شد و ایشان را به سبب بی ایمانی و سخت دلی ایشان توبیخ نمود، زیرا به آنانی که او را برخاسته دیده بودند، تصدیق ننمودند.»
انجیل مرقس، باب16، جمله9-13
این بود نظر اناجیل موجود درباره شاگردان عیسی که بر خلاف عقاید مسیحیت، ایشان را تا سر حد سر پیچی صریح از مسیح تنزل می دهد!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی